Schoenen zijn lelijk, maar de aandelenkoers is mooi

Ik heb het over Crocs. Crocs, een schoenenbedrijf, wordt gekenmerkt door zijn stoere design. Het wordt het originele merk van ‘Ugly Shoes’ genoemd. Als een aan Nasdaq genoteerd bedrijf is de koers van het aandeel de laatste tijd enorm gestegen. Het sloot op 9 juni op $ 105,18, een stijging van zes maanden van 67,1% en een stijging van 221,5% in één jaar. Het presteerde in dezelfde periode veel beter dan de Nasdaq Composite Index. De Nasdaq Composite is de afgelopen zes maanden met 12,1% gestegen en het afgelopen jaar met 38,8%.

De geschiedenis van Crocs gaat terug tot het begin van de jaren 2000. Vrienden uit Boulder, Colorado, VS, Scott Simens, Lyndon Hanson en George Bodecker, gingen op een boottocht naar het Caribisch gebied. Destijds werkte Scott Simans samen met een Canadees rubberbedrijf genaamd Form Creations. Form Creations maakte badkamerschoenen met een antibacterieel rubber materiaal genaamd ‘Crosslite’, maar trok niet veel aandacht in de markt. Scott Simens kocht deze schoenen en nam ze mee op een boottocht.

Zodra mijn vrienden de schoenen zagen, beoordeelden ze ze als ‘lelijk’. Het design van Siemance vond ik ook niet mooi, maar toen ik het leerde kennen had het veel voordelen, dus ik dacht dat het wel geschikt was om als bootschoen te gebruiken. Hij prees de schoenen omdat ze comfortabel, slipvast en zwevend waren. Ik vind het ook fijn dat het niet stinkt. Symans moedigde zijn vrienden aan om de schoenen te passen, 레플리카 en een paar dagen later kwamen Hanson en Bodecker tot dezelfde conclusie. De drie besloten dat het verkoopbaar zou zijn als ze een paar tekortkomingen zouden verbeteren, zoals het bevestigen van een riem om te voorkomen dat de schoenen uit zouden vallen, dus richtten ze een bedrijf op, tekenden een contract met Form Creations en begonnen schoenen te verkopen.

De drie medeoprichters gingen in eerste instantie naar een botenbeurs om schoenen te verkopen. Sindsdien heeft het zijn verkoopkanalen uitgebreid naar warenhuizen, enz. Er wordt gezegd dat het comfortabel is om te dragen bij mensen die lang staan, zoals werknemers in de medische industrie en mart-medewerkers, en het begint de aandacht te trekken van consumenten die nog lang niet zeilen. Hier werd bekend dat beroemde Hollywood-acteurs zoals Adam Sandler en Jared Leto Crocs-fans waren, en de schoenen werden als vleugels verkocht. Sinds de oprichting in 2002 heeft Crocs meer dan 720 miljoen paar schoenen verkocht in meer dan 90 landen.

De prestaties zijn ook snel gegroeid. De omzet bedroeg in 2002 slechts $ 24.000, maar het jaar daarop overschreed het $ 1 miljoen. In 2006, toen het naar de NASDAQ ging, boekte het $ 355 miljoen. Nu heeft het zichzelf gevestigd als een van ‘s werelds top 10 schoenenbedrijven met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 1 miljard.

Crocs heeft niet altijd een winnende reeks gehad. De crisis deed zich voor in de late jaren 2000 en begin tot midden 2010. De financiële crisis werkte als een negatieve factor. Na halverwege de jaren 2000 aan populariteit te winnen, breidde Crocs zijn winkels en productiefaciliteiten agressief uit. We hebben ook ons schoenenassortiment uitgebreid. Nadat de wereldwijde financiële crisis toesloeg, verslechterde het consumentenvertrouwen en kreeg het een directe klap. De opkomst van bedrijven die vervalsingen maken en verkopen, had ook een negatieve impact. Terwijl het slechte nieuws aanhield, daalde de omzet in 2008 en 2009 in vergelijking met het voorgaande jaar en was het bedrijfsresultaat negatief. Het ging niet goed genoeg om te zeggen dat Crocs failliet kon gaan.

댓글 달기

이메일 주소는 공개되지 않습니다. 필수 항목은 *(으)로 표시합니다